آیه "فی القصاص حیاة" به چه معناست؟


وَلَكُمْ فِي الْقِصَاصِ حَيَاةٌ يَاْ أُولِيْ الأَلْبَابِ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ

و براى شما اى صاحبان خرد در پياده كردن حكم قصاص زندگى جامعه است شايد از خونريزى به ناحق پرهيز كنيد                                                                                                  سوره : البقرة آیه : 179


نویسنده وبلاگ "سرباز صفر" تفسیر کوتاه و موردی این آیه زیبای قرآن را با استفاده از 6 تفسیر معروف المیزان،نمونه،نور،مجمع البیان،اطیب البیان و کشاف برای شما آماده کرده و بیان می نماید:


1-لفظ قصاص به معنای جبران و تلافى كردن به گونه‏ اى كه برابرى رعايت شود است و به عبارت دقیقتر به معنای تعقیب و قرار گرفتن چیزی بعد چیز دیگر است،هر امرى كه پشت سر هم آيد عرب آن را ((قصه )) مى گويد و از آنجا كه قصاص ‍ قتلى است كه پشت سر قتل ديگرى قرار مى گيرد اين واژه در مورد آن به كار رفته است.

2-اين آيه كه از ده كلمه تركيب شده ، و در نهايت فصاحت و بلاغت است آنچنان جالب است كه به صورت يك شعار اسلامى در اذهان همگان نقش بسته ، و به خوبى نشان مى دهد كه قصاص اسلامى به هيچوجه جنبه انتقامجوئى ندارد بلكه دريچه اى است به سوى حيات و زندگى انسانها.

3-جمله معروفی است که می گوید "قتل موثرترین عامل در جلوگیری از قتل است" تقاوت این جمله با جمله قرآن آن است که کشتن دوبار در این جمله به کار رفته در حالی که در قرآن فقط لفظ قصاص آمده که در مقابل واژه قتل که به کشتن قبل از جنایت نیز اطلاق می شود فقط به محاکمه جانی عادلانه وبر طبق جنایتی که انجام داده و بعد از ارتکاب آن می باشد.

4-اسلام در مسئله قتل در جامعه یک حکم متعادل را در میان اقوال مطروحه آورده است،بعضی در مقابل یک قتل چندین نفر و گاهی تمام خانواده قاتل و خود او را از بین می برند و نا عادلانه با او برخورد می کنند و بعضی قائلند که تنها پرداخت خونبهاء کفایت می کند و دیگر نیازی به قصاص نیست اما اسلام به قصاص عادلانه شخص خاطی حکم می کند که در صورت رضایت ولی دم می تواند به پرداخت دیه در جرایم خصوصی تقلیل یابد و حتی در مورد دیه هم دستور به رعایت انصاف می دهد.

5-در جامعه‏اى كه متجاوز قصاص نشود، عدالت و امنيّت از بين می ‏رود و آن جامعه گويا حياتى ندارد و مرده است چنانكه در پزشكى و كشاورزى و دامدارى، لازمه حيات و سلامت انسان، گياه و حيوان، از بين بردن ميكروب‏ها و آفات است.

6-اگر حكم قصاص به هيچوجه وجود نداشت و افراد سنگدل احساس امنيت مى كردند جان مردم بيگناه به خطر مى افتاد همانگونه كه در كشورهائى كه حكم قصاص به كلى لغو شده آمار قتل و جنايت به سرعت بالا رفته است   و از سوى ديگر مايه حيات قاتل است چرا كه او را از فكر آدمكشى تا حد زيادى باز ميدارد و كنترل مى كندو با توجه به اينكه حكم قصاص مشروط به عدم عفو است نيز دريچه ديگرى به حيات و زندگى گشوده مى شود.

7-این آیه نه همچون آئين تحريف شده يهود فقط تكيه بر قصاص مى كند و نه مانند مسيحيت كنونى فقط راه عفو يا ديه را به پيروان خود توصيه مى نمايد، چرا كه دومى مايه جرئت است و اولى عامل خشونت و انتقامجوئى .

8- کسانی که به این آیه ایراد وارد می کنند و كشتن قاتل را فقدان فرد ديگرى مى دانند تنها ديد انفرادى دارند، اگر صلاح اجتماع را در نظر بگيرند و بدانند اجراى قصاص چه نقشى در حفاظت و تربيت ساير افراد دارد در گفتار خود تجديد نظر مى كنند، از بين بردن اين افراد خونريز در اجتماع همانند قطع كردن و از بين بردن عضو و شاخه مزاحم و مضر است كه به حكم عقل بايد آن را قطع كرد.

9-کسانی که می گویند رشد اجتماع قانون قصاص را نمى پذيرد و قصاص تنها در اجتماعات قديم نقشى داشته اما الان قصاص را حكمى خلاف وجدان مى دانند كه بايد حذف شود پاسخ آن يك جمله است و آن اينكه ،ادعاى مزبور در برابر توسعه وحشتناك جنايات در دنياى امروز و آمار كشتارهاى ميدانهاى نبرد و غير آن ادعاى بيارزشى است ، و به خيالبافى شبيهتر است به علاوه آنکه بسیاری از افراد امروزه حتی بی گناه در جوامع غربی اعدام می شوند.

10-آوردن جمله (لعلكم تتقون )براي آنست كه بگويد، هرچند حكم عفو كه قبلا آمد تخفيف ورحمتي است نسبت به قاتل وليكن مصلحت عموم تنها با قصاص تأمين مي شودو قصاص است كه حيات را ضمانت مي كند نه عفو و گرفتن ديه ،و نه هيچ چيزديگر و شما با حكم قصاص با تقوي مي شويد و از قتل مي پرهيزيد و اين جمله به منزله تعليل است ،براي تشريع حكم قصاص كه باعث حيات طيبه درجامعه مي گردد.

11-فرد و جامعه از نظر طبيعت و از حيث اهميت يكسانند آنجا که صفت حیات وجود دارد که در آیه 32 سوره مائده می فرماید:(مَنْ قَتَلَ نَفْساً بِغَيْرِ نَفْسٍ، أَوْ فَسادٍ فِي الْأَرْضِ، فَكَأَنَّما قَتَلَ النَّاسَ جَمِيعاً، وَ مَنْ أَحْياها فَكَأَنَّما أَحْيَا النَّاسَ جَمِيعاً، هر كس انسانى را كه نه مرتكب قتل شده و نه فسادى در زمين كرده، بقتل برساند، مثل اين است كه همه مردم را كشته، و كسى كه يكى را احياء كند، مثل اين است كه همه را احياء كرده باشد)

12-نکته بعدی اینکه بگوییم قاتل به طور کل بیمار است و از نظر روانی تعادل ندارد و نباید کشته شود بلکه باید درمان و یا زندانی شود،این حرف باعث ميشود قتل و جنايت و فحشاء روز بروز بيشتر شود و جامعه انسانيت را تهديد كند، براى اينكه هر جنايتكارى كه از قتل و فساد لذت مى‏برد، وقتى فكر كند كه اين ساديسم جنايت، خود يك مرض عقلى و روحى است، و او در جنايتكاريش معذور است،به کار خود ادامه می دهد.

 

درج اين مطلب در صراط نيوز و حريم ياس و نقد نيوز ومفيد نيوز


 درج این مطلب در جهان نیوز و صراط نیوز

 

درج این مطلب در هفته نامه یالثارات شماره 632 صفحه10

خونهایی به پای درخت امر به معروف و نهی از منکر


امر به معروف و نهی از منکر چونان شجره مبارکی است که که محافظ حیات دین و ملت است و از صدر اسلام تا کنون با خونهای مقدسی آبیاری شده است که آوای سر حلقه محافظان دین و آمران به معروف سید الشهداست که می گوید: ارید ان آمر بالمعروف و آنکه اگر اینگونه است که دین محمد (ص) جز با ریختن خون حسین استقامت نمی یابد پس ای شمشیر ها مرا دریابید!

امیرالمومنین علی علیه السلام درباره اهمیت امر به معروف و نهی از منکر می فرمایند:

همه اعمال نیک و حتی جهاد در راه خدا در مقایسه با امر به معروف و نهی از منکر مثل قطره در مقابل دریاست.

همچنین در تبیین اهمیّت مسأله امر به معروف و نهی از منکر می فرمایند:

"امر به معروف با فضلیت ترین اعمال بندگان خداست"  و نیز: هدف نهایی دین، امر به معروف و نهی از منکر و بر پاداشتن حدود الهی است.

 

قرآن كریم در بیان صفات ممتاز مؤمنان می فرماید:

«وَ الْمُؤْمِنُونَ وَ الْمُؤْمِناتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِیاءُ بَعْضٍ یَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ یَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَ یُقِیمُونَ الصَّلاهَ وَ یُؤْتُونَ الزَّكاهَ وَ یُطِیعُونَ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ»[توبه (7)، آیه 71]

مردان و زنان با ایمان ولی (و یار و یاور) یكدیگرند، امربه معروف و نهی ازمنكر می كنند، نماز را برپا می دارند و زكات را می پردازند و خدا و رسولش را اطاعت می كنند.

به موجب این آیه، افراد مؤمن به سرنوشت یكدیگر علاقمند بوده و به منزله یك پیكر می باشند. پیوند سرنوشت ها موجب می شود كه تخلف و انحراف یك فرد، در كل جامعه تأثیر بگذارد؛ چنان كه یك بیماری واگیر در صورتی كه معالجه نگردد، از فرد به جامعه سرایت نموده و سلامت آن را به خطر می اندازد.

پیامبر اكرم ـ صلی الله علیه و آله ـ در این زمینه می فرماید:

یك انسان گنهكار در میان مردم، همانند فرد ناآگاهی است كه با گروهی سوار كشتی شده و آن گاه كه كشتی در وسط دریا قرار می گیرد، تبری برداشته و به سوراخ نمودن جایگاه خود می پردازد، هر كسی به او اعتراض می كند او در پاسخ می گوید: من در سهم خودم تصرف می كنم؛ به یقین این یك حرف احمقانه است. اگر دیگران او را از این عمل خطرناك باز ندارند، طولی نمی كشد كه همگی غرق می شوند.[ تفسیر ابوالفتوح رازی، ج 4 ـ 3، ص 142]

درج اين مطلب در سايت الف

سایت خبری مذهبی انصار الحجه

who don't know?

باز هم پیروز شدیم!

بعد از خاکی زدن احمدی نژاد، سایه ای از یاس و بدبینی مفرط رو سر بچه حزب الهی ها افتاد. اون هائی که زندگی و آبروشونو گذاشته بودن تا این بابا رای بیاره حالا نوعی احساس سرخوردگی تو خودشون میبینن. هر جا که میری ملت میگن اینم از این احمدی نژاد! سرکوفت و تحقیر پشت هم.. نگفتیم رماله؟ نگفتیم فساد داره؟ نگفتیم ضد ولایته؟ نگفتیم... .

بر خلاف خیلی از هم تیپی های خودم من اصلا پشیمون نیستم! من به کاندیدائی رای دادم که در حمایت از ولایت در بین چهار نفر بهترین بود، خیرالموجودین بود. برای کسی دو ترم دانشگاهمو گذاشتم که سرباز ولایت بود. برای کسی بی خوابی کشیدم که سنگری شده بود جلوی ولایت. برای لبخند رهبری به او رای دادم و برای رضایت آقا برای او رای جمع کردم.
اکنون هم مخالفت با سیاست های مغرورانه ی او را افتخاری برای خودم میدانم. این ابراز انزجار از حرکات خودسرانه اخیر را مایه ی آزادگی خودم میدانم. من به خاطر منفعت خودم یا حزب خاصی با احمدی نژاد نبوده ام. هر کاری که کردم برای آقا بود. ما احمدی نژاد را سنگری برای ولایت میخواستیم نه باری بر دوش آقا. ما دوست نداریم او را از لبه ی پرتگاه به پائین هل بدهیم، اما برای ما رضایت رهبری اولی است.

کوتاه سخن اینکه به کوری چشم دشمنان و منافقان، ما در این امتحان هم سربلند بیرون آمدیم. هم در دفاع از احمدی نژاد مفتخریم، و هم در مخالفت با اقدامات اخیر او. ما خط چپ و راست نخواندیم درست / هرکس که با سید علی رود با اوئیم.
همین!

کمی صداقت

قوه قضائیه! چه اسم جالبی! کاش ما هم اندازه ی آقایون پررو بودیم و می تونستیم این رو اعلام کنیم و تبلیغات راه بندازیم! برای فرار از چنگ قانون و عدالت در این مملکت کافیه مفاسد خودمان را به مصلحت نظام گره بزنیم، کافیه آقازاده باشیم تا به فلان جای بابامون بربخوره، کافیه چهار تا رسانه پشتمون داد بزنن، کافیه سفارت فلان کشور یه نیم نگاهی بهمون داشته باشه، کافیه یه آشنائی تو فلان نهاد(!) داشته باشی.. کافیه... اصلا هیچ کدوم اینا مهم نیست، کافیه یه کم دستت به جیبت باشه!
حالا اگه هیچ کدومو نداشتی و دست بر قضا حق هم با تو باشه بازم...! جرات نمیکنم بگم! یاد کاوه اشتهاردی بخیر!
راستی مفاسد کدوم یک از کسانی که تو زندان های ما سیر میکنند از گندکاری های اکبر. ه. ر و توله هاش بیشتره؟ چرا وبلاگ های ما بدلیل انتقاد و یا حتی مطالبه فیلتر میشه اما آقایون حتی اگه شعار مرگ بر اصل ولایت فقیه بدن باید راس راس بچرخن و به ریش ما بخندن.
کمترین انتظاری که از قوه قهریه میره اینه که برا بچه حزب اللهی ها و بچه بسیجی ها هم حداقل به اندازه ی دیگران آزادی قائل باشند. مرا به خیر شما امید نیست، شر مرسان. ما انتظار حمایت نداریم، انتظار عدالت هم نداریم؛ چون شما عرضه اش را ندارین، چون خودتون فساد دارین، فساد دارین که ارزش ولی خدا پیش چشمتون از حرومزاده های انگلیسی کمتره.. همین دلهره داشتن من هنگام نوشتن این متن نشانه ی فساد شماست. دلیل از این بهتر؟! اینه حکایت عدالت در کشور ما...
ما کار خودمونو می کنیم شما هم کار خودتونو بکنین. والعاقبه للمتقین

بی حجابی دور از انسانیت است

بدون مقدمه می روم سر اصل مطلب؛ فرض کنید که شما می دانید که یک شخصی که در کنار شماست بسیار گرسنه است و شما هم از عمد بروید یک پرس چلوکباب آنچنانی تهیه کنید و ظرفش را بدست گرفته ،هی از جلوی او رژه بروید، یا اینکه بدانید شخصی فقیر است و توانایی مالی پایینی دارد ولی شما باز از سر عمد بروید یک کیک بزرگ گرفته و بدون آنکه رویش را بپوشانید از جلوی چشمان او رد کنید و حتی رویتان را هم به طرف دیگری نمایید،انگار نه انگار که او نیز دیده است.

به نظر شما چنین شخصی آیا بویی از انسانیت برده است؟


امروزه بی حجابی در جامعه ما چیزی شبیه همین مطلب است، با وجود بالا رفتن سن ازدواج و اینکه بسیاری توانایی ازدواج به هنگام را ندارند، برخی با اطلاع از این مطلب باز با روی آرایش کرده،آنچنان که در مجالس عروسی آرایش می کنند و با لباسهایی که بقول بعضی اگر برهنه می بودند آنقدر جذابیت ایجاد نمی شد که با این لباسها ایجاد می شود، با این حالت جلوی چشم جوانهای مردم رژه می روند و آرام و قرار را از آنان سلب می کنند؛ دقیقا در اینجا مانند مثال بالا که ممکن است آن شخص فقیر وسوسه شود و تحت فشار دست به جنایت و دزدی بزند ،در اینجا هم بسیاری از جوانان کاسه صبر و عفتشان لبریز می شود و رو به اعمال منافی عفت می آورند و علاوه بر اینکه فضای جامعه را نا امن می کنند،خود را نیز به نابودی می کشانند.


حالا شما بفرمایید با این وجود شخص بی حجاب از انسانیت و خصلت های انسانی دور نیست؟!


درج اين مطلب در الف و مفيد نيوز و پژواك و خبر فارسي و حريم ياس 

خواهش میکنم از ریزش های انقلاب نباش!

می خوام از کسی بگم که شاید خوش تیپ نباشه اما قیافش به نوکرای خدمتگذار مردم میخوره! خیلی وقتا ما رو به یاد یار غائبمون انداخته، خیلی بهش امید داشتیم، برای ما بوی رجایی میداد!؛ راستی احمدی نژاد چرا مارو از این بو محروم کردی؟...

این روزا در حال و هوای نیمه شعبان به یاد غربت امام زمانمون باشیم که سالها منتظر 313 مرده! آره تو حدیث هست که اگر فقط 313 یار خدایی داشته باشه ظهور میکنه، آخرالزمان زمان غربال ما مسلموناست،زمان غربال ما شیعیانه، زمان غربال ما بچه حزب اللهی هاست،یک شخصی مثل احمدی نژاد که خودش از رویش های انقلابه در مقابل ریزش بزرگایی مثل هاشمی رفسنجانی، نباید عاقبتش با جدایی از کاوان عشاق ولایت رقم بخوره...من که واقعا دلم میسوزه و فکر میکنم هر مومنی باید همینطور باشه...گفتم اینبار تو شب میلاد امام زمان از همه مخصوصا محمود آقای خودمون خواهش کنم آقارو فراموش نکنن،امروز اگر ما درس ولایتپذیری از مقام معظم رهبری رو خوب پس ندیم ، مطمئن باشید در مقابل امام عصر رفوزه ایم،رفوزه...یا مهدی!


سلام به اون سوار اسب سپید

که بخت دنیا به قدومش رسید


سلام به طاووس قشنگ بهشت

که روی بخت ما با دستاش نوشت


میاد امیدی که براش اومدین

میاد زداینده غم ،شاه دین...(ح.الف.اول)


بررسی صحبت مقام معظم رهبری در مورد منشی شدن خانم ها+عکس و مستند

سخنان مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) : «جاذبه جنسی یکی از بزرگ‌ترین دام‌هاست؛ مراقب باشید! من با کسانی که به‌عنوان به‌کارگیری زن، منشی زن استخدام می‌کنند، مخالفم. زنان در دستگاه‌ها مختلف این همه کارهای خوب دارند انجام می‌دهند و مدیریت‌های خیلی خوب انجام می‌دهند. بزرگ‌ترین مشکل هم آن حالت سیطره مردانه بر زن است. این را به‌خصوص زن‌ها بیشتر باید بدانند. و لا تخضعن بالقول فیطمع الذی فی قلبه مرض؛ در قرآن می‌گوید، برای اینکه مرد ـ که جنس متجاوز و شروع‌کننده است ـ قدرت پیدا نکند، زن نباید در مقابل او خضوع کند؛ خضوع در زبان و سخن گفتن. می‌بینیم این‌ها اسرار است و در این‌ها رازهای بزرگ هست؛ اما ما متأسفانه همین‌طور غافل از این‌ها عبور می‌کنیم و نمی‌فهمیم. ابزار، یعنی وسیله مردم برای رفتن به‌سمت گناه؛ آن حالت تجاوزطلبی و افزون‌خواهی و اقدام و ابتکار اوست؛ ابزار زن و کمک زن در رفتن به‌سمت گناه، حالت وادادگی و خضوع و تواضع اوست؛ لذا تکبر حرام است؛ اما برای زن‌ها در مقابل مرد بیگانه، جزو چیزهایی ممدوح است که متکبر باشند. این حالت در بعضی از مشاغل به کلی از بین می‌رود؛ مثل همین منشی‌گری و مستخدم بودن زن. غیر از تسلط مردانه، چنین حالتی وجود ندارد. در منشی‌گری، ازاین‌قبیل وجود دارد و حالا من این را مثال زدم.»



فساد فرهنگی استخدام خانم منشی با ظاهری آراسته

باید تمامی صفحات را نگاهی بیندازد، چیزی که جالب است برخی آگهی‌ها هر روز تکرار می‌شوند؛ یعنی پس از این همه انتشار آگهی نتوانسته‌اند نیروی کار مناسب خود را پیدا کنند؟
    اغلب آگهی‌ها مربوط به استخدام منشی یا کارمند دفتری است و بیشتر با این مضمون است: <استخدام منشی با حقوق مکفی> پس از تماس با یکی از این آگهی‌ها قرار می‌گذارد تا حضوری به انجا مراجعه کند. ساعت پنج بعدازظهر به همان

آدرسی که گفته بودند می‌رود. وقتی وارد ساختمان می‌شود واحد مربوطه را پیدا کرده و زنگ واحد را می‌زند. مردی میانسال در را باز کرده و او را به اتاق رییس شرکت راهنمایی می‌کند.محیط فیزیکی شرکت، یک محیط بسته است به‌طوری که به یک منزل مسکونی بیشتر شبیه است تا یک مکان تجاری یا اداری!به او گفته می‌شود که می‌تواند از روز بعد کار خود را در آن شرکت آغاز کند و حقوقش نیز 150 هزار تومان در ماه است ولی اگر پس از ساعت شش نیز به عنوان اضافه کار در شرکت بماند حقوق بیشتری دریافت خواهد کرد. وقتی در مورد نوع فعالیت‌ شرکت سوال می‌کند رییس شرکت جواب می‌دهد که شرکت در زمینه تجارت لوازم بهداشتی و شیرآلات فعال است. روز بعد ساعت هشت صبح طبق قرار قبلی به شرکت مراجعه کرده پس از ساعتی رییس شرکت هم وارد می‌شود.در آن چند ساعتی که آن‌جاست اتفاقاتی می‌افتد که فرار را بر قرار ترجیح داده و به سرعت آن‌جا را ترک می‌کند. او بسیار سریع متوجه می‌شود که وظیفه وی تنها انجام دادن کار یک منشی نیست بلکه!!!
    
    آگهی‌های استخدام یا دام برای جویندگان کار؟
    <استخدام منشی زن مسلط به کامپیوتر> < به یک منشی خانم با ظاهری آراسته و روابط عمومی قوی نیازمندیم>، <یک شرکت معتبر به یک منشی خانم آشنا به کامپیوتر و روابط عمومی بالا و ظاهری آراسته نیازمند است>، < به یک منشی خانم آشنا به کار موبایل با حقوق صدهزار تومان به علاوه پورسانت سی درصد نیازمندیم>
    اینها نمونه‌هایی از آگهی‌هایی است که در موارد قابل توجهی فقط با درج یک شماره تلفن برای تماس و بدون آدرس در نشریه‌های مختلف و به‌ویژه بخش نیازمندی ها که صرفا آگهی چاپ می‌کنند دیده می‌شوند.
    این آگهی‌ها بارها چاپ می‌شوند تا آگهی دهنده، خانم مورد نظر خودرا انتخاب کند.در این میان برخی زنان می‌گویند: بعضی آگهی‌‌دهندگان تحت پوشش استخدام کارمند اهداف دیگری را نیز دنبال می‌کنند.
    <ن - ر> از دختران مراجعه کننده به یک شرکت خصوصی می‌گوید: زمان استخدام از وی سوالات مختلف در زمینه چگونگی پوشش، ساعت رفت و آمد و نظارت خانواده بر وی شد.
    وی افزود: از او خواسته شد در زمینه پوشش، بسیار آزاد باشد و از روسری و مانتوهای به اصطلاح مد و آرایش‌های متنوع استفاده کند و حتی با مشتریان مرد دست بدهد.وی که برای شغل مدیر داخلی یک شرکت پخش فرآورده‌های آرایشی انتخاب شده بود می‌گوید: ساعت کاری مشخصی از طرف آنها اعلام نشد اما آنان اصرار داشتند که ساعات بیشتری را در شرکت بمانیم و در ازای آن مبلغی اضافه بر حق ده‌میلیون ریالی ماهانه دریافت کنیم.وی در ادامه افزود: روز مصاحبه دختران و حتی زنان بسیاری با پوشش‌ها و تیپ‌های مختلف مراجعه کرده بودند اما افرادی که برای مصاحبه انتخاب می‌شدند جوان، قد بلند و خوش‌چهره بودند.این دختر 22 ساله گفت: زمانی که متوجه شدم کار در این شرکت به این شکل است و باید برای جذب مشتری، از مواد آرایشی چهر‌ه و مو استفاده کرد و رفت ‌و آمد مردان بیش از زنان است بلافاصله کار را رها کردم.
    وی می‌گوید: این در حالی بود که دختران دیگری به دلیل نیاز مالی و گاه تامین هزینه خانواده همچنان ترجیح می‌دهند آن‌جا بمانند.
    شاید بارها و بارها حوداثی این‌چنین را شنیده باشید، شرکت‌های خصوصی که بدون هیچ نظارتی فعالیت کرده و در راستای فعالیت‌های خود اقدام به سوءاستفاده‌های غیراخلاقی از کارمندان خود می‌کنند. دختران جوانی نیز به دنبال پیدا کردن شغلی مناسب با وعده‌های حقوق بالا فریب خورده و با ناآگاهی به استخدام این شرکت‌ها در آمده و ناخواسته وارد فعالیت‌های غیراخلاقی این شرکت‌ها می‌شوند.


 




استخدام منشی خانم و مفاسد اخلاقی در شرکت های خصوصی ، فریب دختران از طریق آگهی روزنامه ها ، طریقه لباس پوشیدن و حجاب خانم ها در شرکت های خصوصی ، و... همه و همه در این مستند تحت عنوان مستند چراغ خاموش.
این مستند از شبکه اول تحت عنوان برنامه چراغ خاموش از شبکه اول صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شده است،در این مجموعه سردار رادان با آقای مدرس ، مجری برنامه این گونه مسائل را بررسی میکنند و در آن گزارش های مستندی را به صورت دوربین مخفی به تصویر میکشند.

این مستند به حقایقی گفتگو می کند که شامل موارد زیر می باشد :
استخدام منشی خانم و مفاسد اخلاقی در شرکت های خصوصی
فریب دختران از طریق آگهی روزنامه ها
طریقه لباس پوشیدن و حجاب خانم ها در شرکت های خصوصی و...

لینک دانلود قسمتهایی از این مستند:
 
 
 
 
درج اين مطلب در الف و خبرفارسي و مفيد نيوز وايران نت



اعمال نیمه شعبان از زبان استاد اخلاق امام خمینی (ره)

روز و شب نيمه شعبان زمان بسيار شريفي است که جهات زيادي باعث اين شرافت و بزرگي شده است. از قبيل:
الف- از شبهاي قدر مي باشد و شب تقسيم رزقها و عمرها چنانچه در روايات زيادي وارد شده است. و در بعضي از آنها آمده است: خداوند اين شب را براي امت قرار داده است؛ چنانچه شب قدر را براي رسول خدا صلي الله عليه وآله وسلم قرار داده. و اين اشکال که بنابراين، لازم مي آيد که شب قدر، بيش از يک شب باشد را مي توان به اين بيان پاسخ گفت که تقدير، مراتب و مراحل گوناگوني دارد.
ب- از اوقات زيارتي امام حسين عليه السلام مي باشد که غير از فرشتگان صد هزار پيامبر عليهم السلام آن حضرت عليه السلام را زيارت مي کنند. و اين مطلب نشانه عظمت اين شب است.
ج- از شب هايي است که تاکيد به زنده نگهداشتن آن شده و اعمال و عبادات بسيار ارزشمندي در آن وارد شده که مي توان گفت: در هيچ شبي اعم از شب قدر يا غير آن مانند يا بيشتر از آن نيامده است.
د- شب ميلاد امامي است که گيتي را از عدالت پر کرده، زمين را پاک مي نمايد و در تمام زمينه هاي ديني و دنيايي حاکميت دارد.

اعمال مهم شب نيمه شعبان

اولين کاري که سالک بايد در اين شب انجام بدهد اين است که از لذت و آسايش دنيا در اين شب چشم پوشي نمايد. و آنگاه براي استفاده بيشتر از آن و تصحيح اعمال خود بايد فرض کند که شب خداحافظي او با اين دنيا و تمام اعمال بوده و فرداي آن روز قيامت است. و نيز قبل از فرا رسيدن شب بايد اعمالي را که در آن مي خواهد انجام بدهد مشخص نمايد و اگر دو عمل در فضيلت يکسان بود سخت تر را انتخاب کند.

2- از اعمال مهم نمازهايي است که وارد شده است...

3- از اعمال مهم عمل به حديثي است که در کتاب اقبال روايت شده: رسول اکرم صلوات الله عليه فرمودند: "شب نيمه شعبان در خواب بودم که جبرئيل آمد و گفت: محمد! چرا در اين شب خوابيده اي؟ گفتم: جبرئيل! مگر چه شبي است؟ گفت شب نيمه شعبان است. محمد! برخيز. آنگاه مرا بلند کرده و به بقيع برد، سپس گفت: سرت را بلند کن، زيرا اين شبي است که درهاي آسمان در آن باز ميشود: درهاي رحمت. در "رضوان "، در "مغفرت " در "فضل " در "توبه " در "نعمت " در "جود " و در "احسان ". و خداوند به عدد موها و پشمهاي گاو و گوسفند مردم را از آتش جهنم آزاد مي کند، زمان مرگ را در آن ثبت کرده و بمدت يک سال روزيها را تقسيم مي کند. و هر چه را که در تمام سال اتفاق مي افتد فرو مي فرستد. محمد! کسي که اين شب را با گفتن "الله اکبر "، "سبحان الله " و "لا اله الا الله " و دعا نماز و قرآن خواندن و انجام اعمال مستحب و استغفار کردن زنده نگهدارد بهشت منزل و استراحتگاه او خواهد بود و گناهان گذشته وآينده اش بخشيده مي شود...
پس اين شب را زنده بدار و شب زنده داري و نزديکي به خدا، با عمل در اين شب را، به امتت دستور بده؛ زيرا شب شريفي است. در حالي نزدت آمدم که تمام فرشته ها در آسمان پاهايشان را جفت کرده اند عده اي تسبيح مي کنند، عده اي در رکوع، عده اي در سجود و گروهي ذکر مي گويند. شبي است که کسي دعا نمي کند مگر اين که مستجاب مي شود، کسي چيزي نمي خواهد مگر اين که به او داده مي شود، کسي در خواست مغفرت و بخشش نمي کند، مگر اين که بخشيده مي شود، کسي توبه نمي کند مگر اين که توبه اش پذيرفته مي شود. کسي که از خير اين شب محروم شود، از خير بزرگي محروم شده است.

رسول خدا در اين شب دعا مي کرد و مي گفت: "اللهم اقسم لنا من خشيتک..... "...

4- بجا آوردن سجده هايي که دعاهاي مخصوصي در آن خوانده مي شود...

5- نزديکي جستن به امام زمان (عج) کسي که حجت عصر، ولي امر، راز دارنده بزرگ، صاحب غيبت الهي و دعوت پيامبر گونه، وارث پيامبران و جانشين جانشينان، آقا، امام و مولاي ما، امام قائم مهدي است، جان ما و تمام جهانيان بفدايش که مي توان با زيارت، مناجات، عرض شوق و شکايت از دوري او، دعا، نماز، دلسوختگي از دوري او، شکر نعمتها، اهدا طاعات، بذل جان، توسل، پيوستن، پناه جستن و در خواست کمک، پيروزي و فيض و شفاعت به آن حضرت (عج) نزديک شد....

6- خواندن دعايي که با اين عبارت شروع مي شود "اللهم بحق ليلتنا و مولودها..... "

7- زيارت امام حسين عليه السلام و حضور در آرامگاه شريف آن حضرت عليه السلام که در روايت خيلي نسبت به آن سفارش شده است. و بايد او را با زيارت مخصوص اين شب زيارت کند.

8- خواندن دعاي کميل: در سجده...

9- زيارت امام حسين عليه السلام در بارگاه شريف يا از مکانهاي دور. زيارت آن حضرت عليه السلام نماز و عمل مخصوصي دارد که در کتاب اقبال آمده است و کسي که او را زيارت کند، مانند کسي است که خدا را در عرش او زيارت کرده باشد.

10- سجده و گفتن ذکرهاي آن که از رسول خدا صلوات الله عليه روايت شده همراه با حضور قلب و با توجه به معاني و دورغ نگفتن در آنچه مي گويد. همچنين خواندن دعاهايي که براي بين رکعت هاي نماز شب در کتاب اقبال روايت شده. و نيز غفلت نکردن از دعاي گرانقدري که در نماز وتر يا بعد از آن خوانده مي شود.

11- محاسبه اعمال اين شب. گمان مي کنم اگر با آگاهي و خوب حساب کند بخصوص اگر از هدايت خدا در اين مورد کمک بگيرد- باندازه اي از عمل خود استغفار مي کند که اگر اين شب را خوابيده بود، اين مقدار استغفار نمي‌کرد...
منبع: کتاب المراقبات نوشته مرحوم آيت الله حاج ميرزا جواد آقا ملکي تبريزي(ره)

دانلود ترانه پایانی اخراجیها 3


 ترانه ی اخراجی های 3 / حجم: 4.69 مگابایت
متن کامل شعر پایانی اخراجی های 3 :

دلم برای احمدی نژاد تنگ شده است(2)

دلم برای احمدی نژاد تنگ شده است (1)


تو آمدی که قلب ولی را دهی صفا

از بهر یار عشق،شوی یار  باوفا


اما چرا؟ چگونه کنم حال،داوری؟

گشتی تو یار و یاور معزول رهبری!

آری باز می گویم دلم برای احمدی نژاد تنگ شده است،چون باز دل ولی را تنگ می بینم ؛ روزگاری شد و کس مرد ره عشق نشد...اما باز هم انگار نشد...که غم را در پیشانی ولایتیان نوشته اند تا روز ظهور منجی و مولای آدمیان،تمام عشق دوستداران طریق ولایت آن است که شخصی را بیابند که اگر دست ولی را می بوسد و می بوید راه و رسم اطاعت علی را نیز بپوید...می خواهم از برای کسانی که دوست دارند سر زیر برف کنند و واقعیت را نبینند و دم از سحر و جادو می زنند بگویم  آن شیطانی که خلایق را سحر می کند، راهی در مخلصین حقیقی طریق ولایت نمی یابد که ان الشیطان کان ضعیفا و تنها کسانی که ضعیف تر از شیاطینند گرفتار سحر اغوای آنان می گردند، روزی عکس شخصی را در کنار باکری ها و آوینی ها و کاظمی ها قرار می دادند و بر مکان های مقدس می چسباندند بی خبر که عاقبت به خیری دعای همه آنانی بود که به امانت ولایت خیانت نکردند، نمی دانم چه بگویم،ناف ایمان را با امید بریده اند امیدوارم که به حق دعای مظلومان و ستمدیدگان خریتمان به حریت بدل شود...حسین زمان هیچ گاه تنها نخواهد ماند بلکه تحقیقا و قطعا پیروز میدان است که قل هل تربصون بنا الا احدى الحسنيين...(سوره‏توبه،آيه‏52)

غیبت شیرین!

آینده:عصر روز یكشنبه هیات دولت در حالی تشكیل جلسه داد كه به گواه تصاویر منتشر شده ، اسفندیار رحیم مشایی رییس دفتر احمدی نژاد یكی از افراد غایب در جلسه بود .

قدیما برای این صندلی خالی کنار احمدی نژاد حرف و حدیث های زیادی درست می کردند که چنین است وچنان اما حالا یکی از آرزو های ما شده خالی ماندن این صندلی!!

ولا تقتلوا اولادکم خشیةَ املاق+عکس


اسراء : وَلاَ تَقْتُلُواْ أَوْلادَكُمْ خَشْيَةَ إِمْلاقٍ نَّحْنُ نَرْزُقُهُمْ وَإِيَّاكُم

إنَّ قَتْلَهُمْ كَانَ خِطْءًا كَبِيرًا    ﴿ 31 ﴾     جزء 15  


و از بیم تنگدستى فرزندان خود را مکشید .ماییم که به آنها و شما روزى مى بخشیم .آرى ، کشتن آنان همواره خطایى بزرگ است.


درتفسیر نمونه ذیل این آیه آمده است:

"قابل توجه اينكه ما از اين جنايت زشت و ننگين وحشت مى كنيم ، در حالى كه همين جنايت در شكل ديگرى در عصر ما و حتى به اصطلاح در مترقى ترين جوامع انجام گيرد، و آن اقدام به سقط جنين در مقياس ‍ بسيار وسيع به خاطر جلوگيرى از افزايش جمعيت و كمبودهاى اقتصادى است (براى توضيح بيشتر به تفسير آيه 151 سوره انعام جلد 6 تفسير نمونه صفحه 33 مراجعه فرمائيد). تعبير به ((خشية املاق )) نيز اشاره لطيفى به نفى اين پندار شيطانى است ، در واقع مى گويد اين تنها يك ترس است كه شما را به اين خيانت بزرگ تشويق مى كند، نه يك واقعيت . ضمنا بايد توجه داشت كه جمله كان خطا كبيرا با توجه به اينكه كان فعل ماضى است اشاره و تاكيد بر اين موضوع است كه قتل فرزندان گناهى است بزرگ كه از قديم در ميان انسانها شناخته شده ، و زشتى آن در اعماق فطرت جاى دارد، لذا مخصوص به عصر و زمانى نيست ."


در آیه 151 سوره انعام نیز این آیه بدین شکل آمده است:

(و لا تقتلوا اولادكم من املاق نحن نرزقكم و اياهم و لا تقربوا الفواحش ما ظهر منها و ما بطن و لا تقتلوا النفس التى حرم الله الا بالحق ذلكم وصيكم به لعلكم تعقلون)

و فرزندان خويش را از بيم فقر مكشيد كه ما شما و ايشان را روزى مى دهيم و به كارهاى زشت آنچه عيان است و آنچه نهان است نزديك مشويد و نفسى را كه خدا كشتن آنرا حرام كرده جز به حق مكشيد اينها است كه خدا شما را بدان سفارش كرده است شايد تعقل كنيد.

در تفسیر المیزان ذیل این آیات آمده است:

"اين آيات محرماتى را بيان مى كند كه اختصاص به شريعت معينى از شرايع الهى ندارد، و آن محرمات عبارت است از: شرك به خدا، ترك احسان به پدر و مادر، ارتكاب فواحش و كشتن نفس محترمه بدون حق كه از آن جمله است كشتن فرزندان از ترس روزى، نزديك شدن به مال يتيم مگر به طريق نيكوتر، كمفروشى، ظلم در گفتار، وفا نكردن به عهد خدا و پيروى كردن از غير راه خدا و بدين وسيله در دين خدا اختلاف انداختن.

شاهد اينكه محرمات مذكور عمومى است و اختصاصى به يك شريعت ندارد - اين است كه مى بينيم قرآن كريم همانها را از انبيا (عليهم السلام ) نقل مى كند كه در خطابهايى كه به امتهاى خود مى كرده اند از آن نهى مى نموده اند، مانند خطابهايى كه از نوح، هود، صالح، ابراهيم، لوط، شعيب، موسى و عيسى (عليهماالسلام ) نقل كرده است."

به طور کلی اسلام سقط جنین را ممنوع می داند، مگر وضعیتی استثنایی وجود داشته باشد که شارع به عنوان شر کمتر آن را مجاز بداند، سقط جنین به ویژه پس از دمیده شدن روح، گونه ای نسل کشی است و این که قرآن کشتن کودکان را محکوم کرده است نیز آن را شامل می شود.

تصویر،تصویر بسیار تکان دهنده و دلخراشی است،و دلخراش تر آنکه در امت قرآن این اتفاقات می افتد،آنچه که این تصویر و تصاویری از این دست در جامعه ما نشان می دهد بیان دوری ما از کتاب انسان ساز فرآن و زندگی نورانی اهل بیت (علیهم السلام)و بازگشت به رسوم عرب جاهلی است وحال آنکه عرب جاهلی هم با فرزند خود چنین نمی کرد!

باید با خودمان بگوییم که خدایی که آسمان و زمین را خلق کرده و اهالی آنها را روزی می دهد و بر همه چیز قادر و تواناست آیا عاجز از سیر کردن شکم من و فرزندم است؟

آمار های جدید اداره کل ثبت احوال کشور خبر از آن دارد که تراز منفی رشد در کشورمان آغاز شده است و این در حالی است که این وضعیت در خانواده های اهل تسنن به هیچ وجه بدین شکل نیست.

در قسمتی از این آمار که رجانیوز آنرا منتشر کرده چنین آمده است:

اگر نرخ باروري به كمتر از دو و يك دهم درصد برسد زنگ خطري براي رشد جمعيت خواهد بود.


در پایان آیه دیگری از قرآن را با هم مرور می کنیم،باشد که به نور آن هدایت یابیم و دلهایمان نورانی گردد:

وَمَن يَتَّقِ اللَّهَ يَجْعَل لَّهُ مَخْرَجًا وَيَرْزُقْهُ مِنْ حَيْثُ لَا يَحْتَسِبُ وَمَن يَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ
و كسى كه از خدا پروا كند براى او راه خروجى (از مشكلات) قرار مى‏دهد و او را از راهى كه گمان نمى‏برد روزى مى‏دهد و كسى كه بر خدا توكل نمايد او برايش كافى است (طلاق آیه 2و3)

 

درج این مطلب درالف و نقد نیوز و مفید نیوز

سیب های گندیده در میان جعبه سیب

آیا تا بحال ندیده اید که جوانی که به دنبال کار و تحصیل از منزل خود خارج می شود بواسطه دختر بی حجابی از مسیر خود منحرف می شود و سر از ناکجاآباد در می آورد؟

تا بحال ندیده اید راننده ای که در هنگام رانندگی که باید تمام حواسش به آن باشد به جای آن تمام حواسش به زن بی حجابی است که از کنار او رد می شود و چه بسا که کار او به تصادف بینجامد؟

تا بحال کم دیده اید مرد هایی که در محیط اجتماع جذب زنان بی حجاب و ناپاک می شوند و این باعث می شود که کانون خانواده آنان هر روز تلختر از دیروز بشود و سرانجام از هم بپاشد؟

تا بحال برخورد نکرده اید به زنان بدحجاب و بی حجابی که در محیط کار، مسیر کار مفید و بازده کاری را مختل می کنند و موجب فساد ها و بذهکاریها می شوند؟

آیا اینگونه نیست که وجود زنان بی حجاب و بی عفاف در خیابانها خوراکی برای هار تر شدن چشمان شیطانی افراد بدکار می شود و بذر نا امنی را در جامعه می رویاند؟

چه چیز هایی موجبات نابودی یک جوان سالم را فراهم می کند؟ آیا یک جوانی که در عنفوان جوانی قرار دارد و هنوز شرایط ازدواج برای او فراهم نیست و به سختی می خواد پاکدامنی خود را حفظ کند و ذهن خود را از افکار وسوسه انگیز به سوی کار و درس معطوف نماید با دیدن و برخورد کردن ناخواسته با زنان و دختران بی حجاب و بی عفاف و بزک کرده در جامعه چه بلایی به سرش می آید؟ آیا این تصاویر آرامش را از او سلب نمی کند؟ آیا می تواند باز با فراق بال به فکر رشد تحصیلی و کاری خود در آینده و برنامه ریزی برای آن باشد، حداقل این امور حرکت او را در این مسیر کند نمی کند(اگر او را منحرف نکند) ؟

آیا اینگونه نیست که شهوت زدگی ناشی از بی حجابی در جامعه برای جوانان یک مملکت باعث آن می شود که غیرت ها در آنان سست شود و از بین برود و با از بین رفتن معنویات در آنان و گرفتاری در لاقیدی دیگر نسبت به وطن و ناموس و آب و خاک ومرز و بوم بی تفاوت شوند و این موجب لبخند و قهقهه شیطانی دشمن گردد؟

شما بگویید اینگونه نیست؟! امیدوارم که اینگونه نباشد!

آنچه بر هیچ کس پوشیده نیست آن است که مصداق جمله النساء جنود الشیطان وجود زنهای بی حجاب و بی عفاف در جامعه است که خواسته یا نا خواسته عامل و سرباز شیطان رجیم هستند بدان معنا که افراد را از یاد خدا و اطاعت او و مسیر سعادت دور می کنند و همچنین عامل و سرباز شیطان بزرگند یعنی آمریکا و دشمنان دین و استکبار جهانی و این هم بدان معنا که نیروی ایمان جوانهای این مملکت که عامل نفوذناپذیری آن است را تضعیف می کنند و از بین می برند؛ حال باید با این سیب های به اصطلاح گندیده که در میان این جعبه سیب قرار گرفته اند چه کرد؟

 

درج این مطلب در الف و نقد نیوز و خبر فارسی و الوند و مفید نیوز

الرجال قوامون علی النساء یعنی چه؟

الرجال قوامون علی النساء ؛ مردان سرپرست زنان هستند (نساء آیه 34)

سوال: چرا در قرآن آمده است که مردان بر زنان برتری دارند؛ آیا این با تساوی حقوق زن و مرد ناسازگار نیست؟

جواب را به صورت چند مورد ؛مفید و مختخر خدمت شما عزیزان عرض می کنم:

1- به نظر شما جوامع و گروه ها ناگزیر از داشتن یک سرپرست نیستند؟ خانواده نیز به عنوان یک جامعه کوچک و هسته مرکزی اجتماع از این قاعده مستثنا نیست، حالا خدایی که زن و مرد را خلق کرده و از زیر و بم وجود آنها بهتر از خدشان خبر دارد و می خواهد آنها را به راه سعادت رهنمون شود می گوید به نظر من این مرد است که در سرپرستی اولویت دارد.

2-این سرپرستی که برای مرد قرار داده شده است به هیچ وجه به معنای برتری جنس مرد بر جنس زن نیست بلکه با بررسی ریشه لغوی کلمه "قوام" می فهمیم که به چوبی می گویند قوام که درخت را به آن تکیه می دهند؛یعنی تکیه گاه این همان چیزی است که زن در وجودش به دنبال آن است و در وجود مرد نهاده شده است.

3- خلقت متفاوت زن و مرد این امر را ایجاب می کند که زن لطیف و ظریف که یک مربی مهربان است در دیواره خارجی ماشین خانواده قرار نگیرد بلکه زیبایی و آرامش داخلی آن را تامین کند و این مرد است که استقامت بیشتری در خلقتش نهاده شده و باید آماج حوادث و سختی های بیرونی قرار گیر و مسئولیت گرداندن چرخ خانواده را به عهده داشته باشد.

4- آنچه که در مورد عقل زن در روایت ما آمده ناظر به همین بخش است یعنی :عقل معاش؛ و دور اندیشی در مدیریت زندگی که معمولا در مرد ها بیشتر از خانم ها وجود دارد،البته همانطور که مشخص است این امر کلیت ندارد و گاهی دیده میشود که زنها در این امر پیشرو هستند.

5-ما می گوییم مدیریت در نوع مردها بیشتر است حال شما میتوانید بررسی میدانی کنید و ببینید همین غربی ها که فریاد طرفداریشان و از زن  و فیمینیسم به آسمان رفته چند درصد از رئیس جمهور ها و حتی مدیرانشان زن است؟ آیا 50 درصد؟!

6- آیا مدیریت زن در خانواده و تبدیل شدن زن به یک مهره اقتصادی به نفع زن و خانواده اوست؟ آیا وجود زن برای مواجهه با سختیهای جامعه ساخته شده است؟ آیا وظیفه سنگین تربیت فرزندان از عهده مرد بر می آید یا اینکه زنی که همراه شوهر خود بیرون از محیط خانه و خانواده به کار مشغول شود می تواند از عاطفه مادریش به نحو احسن برای تربیت فرزندان استفاده نماید؟

7-نظام احسن الهی به آن است که هر کس در نقش و پستی که خدای تعالی برای او در نظر گرفته باشد و حرکت کند.

جهان چون چشم وخط وخال و ابروست      که هر چیزش به جای خویش نیکوست

8- نکته آخر آنکه قرآن می فرماید : "بما انفقوا من اموالهم" معمولا در خانواده این مرد است که کار می کند و خرج خانواده را بدست می آورد؛ انصاف آن است که در مواردی که نیاز به آن است که یک نفر حرف آخر را بزند ،سخن او ملاک باشد.

 

درج این مطلب در رجانیوز و الف و نقد نیوز و هجرت نیوز و مفید نیوز

چرا ما از نماز خواندنمون لذت نمیبریم ؟

در یک جمله میشه گفت:

اگه مراقب باشیم تا گناه نکنیم ، از حرف زدن با خدا حتما لذت میبریم

خودمونی میشه گفت:

تا زمانیکه حس نکنیم بهش محتاجیم ازش لذت نمیبریم.....
زمانیکه احساس کنیم صرفا یه وظیفس که باید انجام بشه ازش لذت نمیبریم
زمانیکه صرفا فقط بشه یه عادت ازش لذت نمیبریم
زمانیکه ندونیم و نفهمیم مخاطب گفته هامون کیه ازش لذت نمیبریم!

عالمانه میشه گفت:

نماز مانند شاغولی است که نشان می دهد چقدر ما با اعمالمان در صراط مستقیم حرکت کرده ایم،اگر صبح که سر از رختخواب بر می داریم با یاد او برداریم و در روزمان به دنبال کسب رضایت او باشیم،مگر می شود زمانی که در پیشگاه آن پادشاه عالم حاضر می شویم شاد و مسرور نباشیم؟...گفته اند شیرینی با او بودن زمانی است که رو از غیر او بگردانی!


راهکارها و رموز 14 گانه، برای حفظ نگاه از حرام


توجه:

 (الف) نگاه حرام، نگاهی است که با قصد لذت بردن و استفاده شهوانی بر غیر همسر انداخته شود.

  (ب) آنچه مشخص است آن است که این نوشتار برای جوانان مسلمان و دوستداران طریق اسلام و اهل بیت (ع) نوشته شده است که اشتیاق مفرطی، در این شرایط دشوار فرهنگی، برای حفظ خود در این مسیر سعادت دارند.


1-زمانی که شهوت بر انسان چیره می شود مانند آن است که جنونی بر او عارض می شود که دیگر شعله فروزان عقل نمی تواند او را یاری دهد، پس قبل از افتادن در این سراشیبی فکری به حال خود بکنید!

2- سعی کنید از وسایل و راه هایی که منتهی به نگاه حرام می شوند ،حتی الامکان دوری کنید.

3- بعد از نماز ها و در مجالس مذهبی دعا کنید که خداوند توفیق نگهداری چشم از حرام را به شما عطا کند.

4-در کلاس درس جوانی سخت ترین امتحان ،امتحان نگهداشتن نگاه از نامحرم است که در حقیقت،تنها قبول شدگان این امتحان ،نمره قبولی در کلاس جوانی را در پیشگاه خداوند می گیرند.

5- نگاه حرام جز آنکه آتش شهوتان را فروزان کند و شما را نا آرام تر گرداند حاصلی برای شما ندارد؛ توجه داشته باشید که همین آتش ممکن است تمام زندگی و آمال شما را بسوزاند.

6- قبل از یک نگاه حرام ،پشیمانی لحظه بعدتان را در پیشگاه خدا وائمه (ع) ببینید.

7- آیه قرآن می فرماید: "واذا مسهم طائف من الشیطان تذکروا" مومنان در هنگام وساوس شیطان ،خداوند را یاد می کنند؛ تمام دلبستگی های معنوی خود را در هنگام فراهم شدن نگاه حرام ،یاد کنید.

8- توجه داشته باشید که در زمان ارتکاب نگاه حرام ،خداوند ناظر شماست و چشم خدا که امام زمان است به شما نظاره می کند.

9- شنا کردن در جهت رودخانه شهوات و هواهای نفسانی را همه می توانند،مرد آن است که بر خلاف جهت این رود شنا کند؛ گر بر سر نفس خود امیری مردی! ؛شجاعترین افراد کسانی هستند که در مقابل نفس سرکششان پیروز شوند.

10- هیچ چیز بیشتر از ترک یک نگاه حرام توسط یک جوان نمی تواند عنایت خدا واهل بیت (علیهم السلام) را نسبت به او جلب کند و این عنایت وتوجه سعادتبخش را موجب شود.

11- با ترک یک نگاه حرام در جایی که شرایطش برای یک جوان فراهم است می توان ره صد ساله را در درجات معنوی و عرفانی یک شبه طی نمود.(همانطور که در مورد بسیاری از عرفای نامی اینگونه بوده است.)

12-یاد کنید از بین برنده لذات حرام را! و آن یاد مرگ است که در نزدیکی ماست و یاد رسوایی روز حساب.

13-نکته بعد که به ما کمک می کند هر چیزی را نبینیم، آن است که قلب ما صندوقی نابود نشدنی و کتابی ماندگار برای ابد است که تمام آنچه می بینیم به عنوان قسمتی از شخصیت ما تا ابد در آن خواهد ماند و در آن مصحف نوشته خواهد شد.

14-اگر شما اراده داشته باشید که برای خشنود کردن خدا و امام زمان (عج) ترک نگاه حرام کنید ،مطمئن باشید که خداوند شرایطی برای شما فراهم می کند که بتوانید در مسیر او قدم بردارید.

 

درج این مطلب در الف و مفید نیوز و نقد نیوز و هجرت نیوز

و حریم یاس و طلبه بلاگ و جام نیوز و سایت موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان
 

بالت اگر شکست ...

 

بـالَـت اگـر شکست غمــت مبـاد !

 شهـادت بـال نمـی خـواهـد ، حال میخواهـد!!

 

طلبه جوان و دختر فراری

شب هنگام محمد باقر - طلبه جوان- در اتاق خود مشغول مطالعه بود كه به ناگاه دختري وارد اتاق او شد. در را بست و با انگشت به طلبه بيچاره اشاره کرد که سكوت كند و هيچ نگويد. دختر پرسيد: شام چه داري ؟؟ طلبه آنچه را که حاضر کرده بود آورد و سپس دختر كه شاهزاده بود و به خاطر اختلاف با زنان حرمسرا خارج شده بود در گوشه‌اي از اتاق خوابيد.

صبح که دختر از خواب بيدار شد و از اتاق خارج شد ماموران،شاهزاده خانم را همراه طلبه جوان نزد شاه بردند. شاه عصباني پرسيد چرا شب به ما اطلاع ندادي و ....
محمد باقر گفت : شاهزاده تهديد کرد که اگر به کسي خبر دهم مرا به دست جلاد خواهد داد. شاه دستور داد که تحقيق شود که آيا اين جوان خطائي کرده يا نه؟ و بعد از تحقيق از محمد باقر پرسيد چطور توانستي در برابر نفست مقاومت نمائي؟ محمد باقر 10 انگشت خود را نشان داد و شاه ديد که تمام انگشتانش سوخته و ... علت را پرسيد. طلبه گفت : چون او به خواب رفت نفس اماره مرا وسوسه مي نمود. هر بار که نفسم وسوسه مي کرد يکي از انگشتان را بر روي شعله سوزان شمع مي‌گذاشتم تا طعم آتش جهنم را بچشم و بالاخره از
سر شب تا صبح بدين وسيله با نفس مبارزه کردم و به فضل خدا ، شيطان نتوانست مرا از راه راست منحرف کند و ايمانم را بسوزاند.
شاه عباس از تقوا و پرهيز کاري او خوشش آمد و دستور داد همين شاهزاده را به عقد مير محمد باقر در آوردند و به او لقب ميرداماد داد و امروزه تمام علم دوستان از وي به عظمت و نيکي ياد کرده و نام و يادش را گرامي مي دارند. از مهمترين شاگردان وي مي توان به ملا صدرا اشاره نمود.

بیعت ایرانی؛ بیعت ایمانی

به بهانه قسمت35مختار نامه

آنچه که در قسمت مرگ کیان در مختارنامه نشان داده شد تبلوری بود از اسلام ناب ایرانی که در آن آیه "ان اکرمکم عند الله اتقیکم" تبلور دارد.
ایرانی نه از این باب که ایرانی است بلکه از این باب که پیشتاز مسیر ولایتپذیری است به خود می بالد.
کیان در این قسمت در مقابل امتحانی سخت قرار گرفته بود، اینکه به علم خود عمل کند و از دستور مافوقش تخطی کند و سواره به میدان برود یا اینکه به وظیفه خود عمل کند و رضایت محبوب را بطلبد که انتخاب او و صحنه رشادت و شهادت یاران او ما را به یاد 8 سال دفاع مقدس می اندازد مطمئنا آنچه ما را به مقصد می رساند تنها ولایت پذیری ماست و در عوض آن احدی الحسنیین نصیب مان خواهد شد یا پیروزی در دنیا و یا فیروزی و خوشبختی در سرای ماندگار.


روزی اصحاب یکی از اهل بیت به زیارت ایشان می روند و می گویند ما شیعیان شماییم و آماده اینکه در رکاب شما باشیم پس چرا قیام نمی کنید و حق خود را نمی ستانید؟ امام علیه السلام فرمودند به غلام خود که به درون تنور روشن برو! در میان بحت همگان غلام اطاعت نمود و در میان تنور روشن رفت وبا اراده خدا و خواست امام علیه السلام سالم از آنجا خارج شد سپس امام علیه السلام رو به آن شخص کردند و فرمودند چندتا امثال این فرد در میان شما هست تا ما قیام کنیم که او سرش را پایین انداخت.


اما خمینی کبیر سپاهیانی نظیر سپاهیان امام حسین در روز عاشورا داشت که عالم را به لرزه در آورد و در مقابل ابرقدرت شرق و غرب پیروز شد و می گفت مانند مردم ما جز یک برحه از صدر اسلام وجود نداشته اند در پایان این نوشتار خاطره ای کوتاه از یکی از سرداران آسمانی امام روح الله برایتان می آورم که نمایش ولایتپذیری ایشان است:

تند تند راه می رفت و مدام به بیسیمچی غر میزد.
پس رشید چی شد؟ پیداش کردی؟
به قصد مصاحبه رفتم سراغش. گفتم:خودتون رو معرفی کنید
گفت:خب حسین خرازی ام.خادم بچه های لشکر امام حسین.

کجا میرید؟

شلمچه
برا چی؟
عملیات
اسمش چیه؟
گفتن بذارید کربلا ۵
نظر شما بعنوان فرمانده چیه؟
خودکشی!
پس چرا میرید؟
فرمان حضرت امام...

(ناگفته نماند که عملیات کربلای5 اگر نگوییم بزرگترین و ماندگارترین عملیات، یکی از بزرگترین و ماندگارترین عملیات های لشکر اسلام در 8 سال دفاع مقدس است که با رمز یا زهرا آغاز شد و به پیروزی های شایانی انجامید.)

 

درج این مطلب در رجانیوز و الف و نقد نیوز و مفید نیوز

 

شعری برای صاحب علَم

ای ساحل قرار ولا ،صاحب علم!

سرمایه ولایت ما، صاحب علم


چشم و دلم در آینه ات سیر می شود

ای انعکاس دست خدا، صاحب علم


نام علی ز نام خدا مشتق است و نیز

زان مشتق است نام شما، صاحب علم


یاد دو دست علمدار زنده است

در دست تو نگین وفا، صاحب علم


ای کهف جان پریشان عاشقان

در گردباد حادثه ها ،صاحب علم


ای حجت دمادم آن حجت خدا

ای آشنای مهدی ما، صاحب علم


سرباز مهدی است هر آنکس که می کند

سربازی رکاب تو را ،صاحب علم


آه از سعادتی که شویم از برای دوست

در این مسیر عشق فدا، صاحب علم

                                                           شعر از ح.الف.اول

 

درج این مطلب در نقد نیوز