آقای رئیس جمهور اکنون وقت عمل فرا رسیده است

رنگی جدید آمد و بانگی جدید زد
بر بند همگرایی ما خیل بید زد
ای دل مبارک است دولت نو دل گشاده گیر!
غم از دلت برون کن و تقدیر، ساده گیر
این دولتی که پشت به آراء داده است
با لطف دوست،سوی هدف پر اراده است
هر مهره ای به دست و هر اندیشه در سر است
نه! نه! گمان مبر که به تدبیر اکبر است!
امید ماست دولت تدبیر مستقل
کو می دهد به حرف علمدار،گوش دل
یاران او که جمله مبرا ز فتنه گر!
نه! ،خاتمی کجا!؟،چه؟ تو دیوانه ای مگر!!
ما دلخوشیم چونکه امید است دست دوست!
هر در که بسته اند! کلیدش به دست اوست!
این گفتمان که هاشمیش یاد می دهد
انگار بوی دوم خرداد می دهد!
نفس از قفس رها بنما گرم اعتدال!
ای دل بگو به ندایی در این مجال
ای امت بنفش آنچه کنی، آنم آرزوست!
رقصی چنین میانه میدانم آرزوست.ح،الف،اول
مرتبط :چند بیت برای احمدی نژاد!
درج این مطلب در حرف تو و وبلاگ نویسان ارزشی و روایت نو و خبرنامه دانشجویان ایران و نقل قول
اعتدال از باب افتعال است كه يكي از معاني و كاربرد هاي متعارف اين باب مطاوعه و پذيرش اثر فعل است پس در اينجا اعتدال به معناي پذيرش عدل است و همچنانكه عدل داراي حسن ذاتي است ،اعتدال هم داراي حسن و زيبايي و مقبوليت ذاتي و همگاني است،اما نكته آنجاست كه گاهي در جايي اعتدال است و در جايي توهم اعتدال ،در جايي عدل است و جايي توهم آن و برچسب عدل بر يك مصداق نادرست و نامقبول زده مي شود.
اگر بخواهيم با يك ديد باز در نگاه دين اعتدال را ببينيم بايد بگوييم كه همچنانكه در نظام خلقت كه پديده هايي هستند كه فعل خدايند و به دست خداوند عدل گستر بوجود آمده اند و در نظام احسن الهي يك چرخه منظم و پيوسته و متعادل وجود دارد كه البته دخالت بشر خارج از قانون خلقت اكو سيستم ها را دچار نابودي و انحراف مي كند
از آن طرف در نظام و قانون شريعت نيز كه برنامه زندگي است خداوند به اراده تشريعي مي خواهد انسان و جوامع انساني را همسان نظام احسن عالم داراي اعتدال و منتهي به سعادت نمايد كه "ان من شيئ الا يسبح بحمده"1 همه چيز و همه موجودات عالم سميع و بصيرند و در يك سير الهي و متكامل ،تسبيح و تقديس و عبادت خدا مي كنند و انسان نيز به اين سير خوانده شده و البته مسير اين اعتدال سعادتبخش حركت در صراط اسلام و اطاعت از خط ادامه دار ولايت مي باشد.
رئيس جمهور منتخب در بيان تعريف خود از گفتمان اعتدال در مراسم تنفيذ به آيه اي از قرآن اشاره كردند كه مي فرمايد : و كذالك جعلناكم امتا وسطا ...2 ،يعني ما شما امت اسلام را امت ميانه و معتدل قرار داديم و ايشان با اين تعريف قرآني خواستند بگويند گفتمان اعتدال يك گفتمان سعادتبخش و قرآني است و البته بلافاصله علمدار ولايت حضرت امام خامنه اي با تاييد اين نكته ايشان فرمودند "بله اين راه وسط راه اسلام است!" و اسلام دين اعتدال و نسخه شفابخش الهي براي جوامع انساني تا هميشه تاريخ مي باشد.
1-سوره : الاسراء آیه : 44
2-كه البته در ادامه آيه در سوره بقره آيه 143 بعد از آنكه مي فرمايد شما امت متعادل را الگوي عالم قرار داديم مي فرمايد وَيَكُونَ الرَّسُولُ عَلَيْكُمْ شَهِيدًا يعني باز شاهد و الگوي شما امت در اين اعتدال شخص پيامبر اعظم -و البته پس از ايشان معصومين و در عصر غيبت ولي فقيه- ميباشد براي مطالعه بيشتر اين اعتدال در ذيل اين آيه شريفه مي توانيد به تفسير شريف الميزان ،نمونه ،مجمع البيان،نور در مورد اين آيه مراجعه نماييد.
درج این مطلب در تدبیر 24 و مشرق نیوز و رجانیوز و 598 و ندای انقلاب و باهم و پیشرفت پرس و تلکس نیوز و پیک دانشجو

بالاخره و با تمام حرف و حديث ها يك روحاني با سابقه و آبديده در كوران هاي انقلاب بناست سكان مديريت اجرايي كشور را در دست بگيرد و اعتدال شعار اوست كه بهترين شعار و سخن قرآن و همه مومنان حقيقي است اما مدار و ملاك اعتدال ،حركت بر محور ولايت است و لا غير.
بي شك انتخاب رئيس جمهور منتخب و دست به دست شدن قدرت اجرايي كشور به شخصي نظير حجة الاسلام روحاني و تيم ايشان كه نزديكي و ارتباط زيادي با دولت هاي كارگزاران و اصلاحات دارند موهبتي است كه مرهون بستر دموكراتيك فراهم شده به بركت خون شهداي سرفراز و همچنين لنگر اعتدال نظام يعني شخص ولي فقيه و ديگر ايمان و انصاف شوراي محترم نگهبان و بالاخص شخص آيت الله جنتي مي باشد؛ چرا كه سخنگوي شوراي نگهبان جناب آقاي كدخدايي با تشريح نحوه تاييد صلاحيت آقاي روحاني فرموده است:
حجة الاسلام روحاني و دكتر عارف تنها 5 راي در شوراي نگهبان براي تاييد صلاحيت داشتند...هر دو نفر با وساطت آيت الله جنتي تاييد صلاحيت شدند.1
و البته از سوي ديگر بي شك آينده نظام اسلامي كه تصوير چشم اميد مستضعفان جهان و بر پا كننده علم دين حقيقي در دنياست هم مرهون بصيرت و هوشياري و استقامت جناب روحاني و تيم منتخب ايشان بر بنيان ها و مباني عميق انقلاب اسلامي و پافشاري و نلغزيدن از حق و حقيقت مي باشد.
گفتمان اعتدال در مرحله اول با چيدن مهره هاي معتدل مي تواند ادعاي خود را به اثبات برساند اما در معناي اعتدال بايد توجه داشت كه اعتدال قرآني به آن است كه ما نه دنيا زده باشيم و نه تارك دنيا،نه سياست زده باشيم و نه غير سياسي ،نه رهبانيت را برگزينيم و زهد بفروشيم و نه دور از معنويت و انسانيت و رويكرد ها و برنامه ريزي هاي معنوي عمر خود را هدر كنيم...
البته مطمئنا اعتدال يك مفهوم نسبي است كه هر شخصي مي تواند مدعي آن باشد و ديگران را افراطي يا اهل تفريط بخواند اما در اعتقاد ديني ما سنگ محك و شاخص واقعيت و صحت اين ادعا از يك اعتدال توهمي و باطل و ناصحيح بنا بر نص صريح متون ديني در عصر غيبت ركن ولايت فقيه است كه امروز متبلور در شخصيت بي نطير امام خامنه اي مد ظله العالي است پس هرگونه افراط و تفريط از خط مستقيم ولايتمداري يك انحراف واقعي است كه ناشي از جهل و موجب نابودي و نرسيدن به سعادت مطلوب جامعه اسلامي و خدشه در سير سربلندي ايران بزرگ مي باشد.
1-hamandishi.ir
درج اين مطلب در بولتن نيوز و عرش نيوز و پاونا و ريفنا و صراط المبين و الف

شب قدر شب شناخت انسان کامل است اینکه انسان تبلور نور قرآن را در وجود او مشاهده می کند و در آینه او گم شده خویش را بلکه خویش را خواهد یافت؛ همه چیز برای آن است که در سایه شناخت قدرِ لیلة القدر ،بنده قدر خود را دریابد و قرآن را با پیامبر قرآن و امر را با صاحب الامر و لذت انسان بودن را در طریق عبودیت درک کند که سعادت در گرو بندگی خداست.